söndag 16 september 2012

Tomatsylt

Denna tomatsylt passar väldigt bra till en god ost.
Det kan vara till en getost, en gruyere eller vesterhavsost.
Sylten är väldigt enkel att laga.

Det här behöver du:
300 g körsbärstomater
0,5 dl vitt vin
1 dl strösocker
1 msk honung
2 tsk timjan
1 tsk rosmarin

Halvera tomaterna, koka ihop tomater, vin, socker och honung i en kastrull ca 25 minuter.
Ta av kastrullen från plattan. Hacka örterna och tillsätt dem till sylten. >p>Sylten smakar allra mest om den är ljummen eller om den är i rumstemperatur men naturligtvis kan du äta den kylskåpskall också.

2 kommentarer:

  1. Hej "anonym", jag var nöjd med min mat och med upplägg, samt presentation. Dem smakade ungefär en teskedstor tugga, juryn bestod av två tjejer och en kille, alla från produktionen. Vi var fem personer som gick in tillsammans och blev bedömda i grupp.
    Själv tror jag att det handlar om att jag inte var "rätt" person, kanske var jag för ointressant - vem vet. Av de 20 första som presenterade sig fick tre ett kanske, vilket betyder att dem senast kl 21 ikväll får besked.

    SvaraRadera