tisdag 19 februari 2013

Risotto


lånad bild

För en väldigt massa år sedan - tror det var på 80-talet så lagade jag en risotto. Den bestod av köttfärs, ris, frysta blandade grönsaker och kryddor. Något som inte är värt att kalla Risotto idag.
Själv så är jag lite besatt av alla Master Chef programmen och har nu i vinter följt Master Chef USA. Det går på tv 3 varje måndag till fredag klockan 18:00.
Där lagas det emellanåt risotto och det verkar vara näst intill omöjligt att göra en perfekt risott.
Jag har bara lagar det någon enstaka gång och fick den då lite stabbig.
Ivarjefall så snubblade jag över detta receptet på ICA:s hemsida, det har jag tänkt prova - visst måste funka om man följer receptet till punkt och pricka?!?!
Här kommer länken: Vitlöksstekt kyckling med krämig risotto och körsbärstomater


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar