söndag 13 januari 2013

Detox

Vad tror ni om Detox?

För min del så associerar jag direkt till Anna Skipper och du är vad du äter. Det känns som om det vore väldigt nyttigt men jag vet inte!?!

å hör står det på Skippers hemsida:

Kroppen strävar hela tiden efter att vara frisk. Hälsa är ett tillstånd av perfekt balans, där allt i kroppen fungerar som det ska och energin cirkulerar fritt. Att vara frisk är kroppens naturliga tillstånd. Hälsa är också enligt WHO en av våra mänskliga rättigheter.
Kroppens avgiftningssystem såsom lungor, njurar, lever är i dag överstressade. De går på högvarv, vilket ökar bildningen av giftiga omsättningsprodukter och gör att det kan lagras giftiga ämnen i kroppen.
Vi har ett unikt reningssystem men ibland måste vi hjälpa kroppen på vägen med ex en detox. Det räcker inte med ”de fyra vägarna ut” att vi andas, svettas, kissar och bajsar. En utrensning, dvs en detox behöver inte vara så jobbig som många tror. Man behöver inte vattenfasta i 14 dagar, såna metoder kan till och med vara skadliga. Det ska vara lätt, skönt och befriande att hjälpa kroppen rensa ut.

Så kanske är det det min kropp behöver? Tror nog att jag ska testa......funderar nog på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar