söndag 26 februari 2012

Vecka 9

Så var det söndag igen och dax för en ny veckomatsedel. Förr åt jag ibland lunch på sjukhuset och då kändes det ofta som om dem hade ca 20 rätter som rullade runt på deras veckomatsedel.
Nu när jag själv lägger ut matsedel så känner jag det svårt att variera, att jag kanske har "tråkig" mat. Men jag tror att de flesta människor har en viss "repetoar".

Denna veckan har jag tagit med två för mig nya maträtter. Den ena är laxlasange, min väninna Kristina brukar laga det så när jag såg detta recepetet så tänkte jag att det kan vi prova.
Sedan har jag även med en ny soppa denna veckan, den har jag inte provlagat men den ser god ut.

Det maträtter som finns med i veckomenyn finns antingen i bland mina tidigare recept eller så kommer dom att läggas ut här under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar