måndag 2 juli 2012

Jordgubbschips

Om du mot förmodan inte äter upp alla dina färska jordgubbar så kan du förlänga sommaren med dessa goda chips.
Du kan blanda dem i frukostfilen - där gör dem sig bäst.

Skiva jordgubbarna tunt, lägg dem på ett bakplåtspapper (lite glest) och in i ugnen på 60 gr varmluft. Där ska dem stå över natten, helst 12 tim.

Enda kruxet med detta är att det är svårt att få loss dem från bakplåtspappret :(
Låt jordgubbarna ligga varmt och lite luftigt ett par dagar. Förvara dem i mindre burkar av färgat glas. Ska stå svalt men inte kallt.

2 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Detta ska jag absolut testa!

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Mitt första försök misslyckades, jag skar jordgubbarna i för tunna skivor så att jag inte fick loss dem från bakplåtspappret men andra gången jag försökte gick det bättre. Då skar jag dem i ca 3 mm tjocka skivor. Lycka till

    SvaraRadera