lördag 7 juli 2012

Toast med kantareller


foto är min systers.

Blir så avundsjuk på min syrra som laddar upp den ena bilden efter den andra på alla kantareller hon plockat. Själv hittar jag ALDRIG några gula kantareller.
Tror att jag ska åka in till torget och se om det finns några att köta där.

För er som har tillgång till detta skogens guld vill jag säga gör några goda toast. Så här gör jag:

Finhacka en bananscharlottenlök, fräs den på medelvärme utan att den tar färg. Tillsätt rensade kantareller, höj värmen och stek dem tills all vätska kokat in. Låt dem gärna steka ytterligare en stund så att de får lite färg.
Salta och peppra häll på grädde så att det blir lagom krämigt.
Under tiden rostar du en skiva surdeg, lgg på kantarellstuvning, klipp över persilja. Till detta en kall öl!

Fantastiskt gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar