måndag 23 januari 2012

Marinerad kycklingfilé

Idag ska det bli bulgur i quinoa med sockerärter, tomater, rödlök, grön sparris, ruccola och marinerad kycklingfilé.

Så här gör jag kycklingen:
4-6 port

4-6 kycklingfileér
smör att steka i
salt och peppar

Marinad:
0,5 dl olivolja
0,5 dl balsamvinäger
0,5 dl flytande honung
2-3 vitlöksklyftor
1 tsk flingsalt
1 krm svartpeppar
färsk timjan

Bryn fileérna och låt dem eftersteka i ca 15 - 20 min. Skär dem i sneda ca 2 cm tjocka skivor.
Blanda ingredienserna till marinade och lägg i kyckling. Låt detta dra minst en timma innan ni ska äta.

Denna kycklingen har jag ofta på buffé. Till den brukar jag servera en risonisallad gjord på spenat coh parmesan. Recept kommer så småningom.

men idag har jag tänkt blanda ner kycklingen i en sallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar