måndag 2 januari 2012

Middag på en assiett

Mat har alltid varit ett stor intresse för mig, både att laga och att äta.
Jag har bantat mer eller mindre hela mitt vuxna liv och vid två tillfällen har jag gått ner 20 kg. Båda gångerna har jag tänkt att jag ska ALDRIG mer bli tjock. Tyvärr så har jag misslyckats båda gångerna.
Ju äldre man blir desto svårare är det att bli av med sina kilon.

I juni åker vi till Mallorca och jag har som mål att tappa lite vikt. Som person är jag väldigt "on" eller "off". Men nu har jag tänkt försöka tänka på att äta nyttigare och framförallt mindre portioner.
Så idag åt jag middag på en assiett - rent mentalt känns det bättre att äta på en liten tallrik med mycket mat på än att äta på en stor tallrik med lite mat.

Förhoppningsvis så kommer detta också att resultera i lite mer nyttig mat här på bloggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar