söndag 4 september 2011

Vecka 36

Söndag igen, så fort veckorna går och nu är vi i september. En härlig höstmånad med hög frisk luft, jag gillar verkligen hösten!

Senare idag kommer lite bilder på den italienska matlagningen som ska ske här idag med Paola men innan dess tänkte jag lägga upp kommande veckas matsedel

Måndag: Pasta med laxsås. Världens enklaste middag.
Tisdag: Pannbiff med lökragu.
Onsdag: Revbenspjäll på Klassons sätt, med kokt potatis, morötter och sås.
Torsdag: Morotssoppa med gott bröd, bli nu inte avskräckta! Den är jättegod, barnen sa blärk första gången andra gången jag lagade soppan sa jag att de var mixad grönskassoppa och då var den helt plötsligt jättegod!!
Fredag: Kycklingfilé, spenat, vitlök och ädeloststås, serverad med ris och sallad.

Samtliga recept kommer jag att ladda upp successivt. Hoppas ni hittar någon rätt som inspirerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar