söndag 2 oktober 2011

Vecka 40

Nu är det faktiskt åttonde veckan som jag lägger ut matsedel! Sedan jag började skriva och lägga in matsedeln här så har vår familj ätit en mer varierad mat. På dessa åtta veckor är det ännu inte någon maträtt som har upprepats men snart tror jag att ni kommer att se repriser.
Ofta har man själv ett antal rätter man varierar. Själv kan jag berätta att i veckan som gick lagade jag för första gången i mitt liv raggmunk! Det var väl gott men det kan inte ersätta fläsk och löksås.

Även denna veckan finns det rätter som ni inte behöver laga från grunden. Ibland har man tidsbrist eller bara inte lust att laga.
Ni kan t ex köpa färdig blomkålssoppa och även fredagens hamburgare kan bytas ut mot färdigköpta. Här gör ni hur ni vill.

So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar